Városlista
2024. május 10, péntek - Ármin

Hírek

2023. Március 03. 14:24, péntek | Belföld
Forrás: mti

Ifjúságkutató Intézet: továbbra is a Facebook a fiatalok kedvence

Ifjúságkutató Intézet: továbbra is a Facebook a fiatalok kedvence

Berobbant a BeReal, tör előre a TikTok, de továbbra is a Facebook a fiatalok kedvence - közölte az Ifjúságkutató Intézet pénteken friss, 15-29 évesek körében készült reprezentatív, 1000 fős kutatásának adatait ismertetve az MTI-vel.

A közleményben azt írták: a BeReal oldalát már minden tizedik fiatal használja naponta. A látványos növekedés ellenére az applikáció penetrációja jócskán elmarad a TikTok és a Facebook népszerűségétől. A TikTok-ot minden második, utóbbit pedig tízből nyolc fiatal pörgeti minden nap.

Megjegyezték: a magyar fiatalok csupán hat százalékát teszi ki azoknak az aránya, akik egyáltalán nem használják a Facebook-ot. Ezt a platformot a YouTube és a TikTok követi, mindkettőt nagyjából azonos arányban veszik igénybe napi szinten a fiatalok. Azonban a TikTok esetében több, mint kétszer annyi - 25 százalék - az applikációt még sohasem használók aránya.

A BeReal tavaly robbant be a köztudatba, és már a magyar 15-29 évesek kilenc százaléka napi felhasználója az oldalnak. A BeReal 2020-ban indult útjára, majd 2022 végére világszerte már több mint hetvenmillió aktív felhasználóval rendelkezett - jelezték a közleményben.

A végletekig leegyszerűsített alkalmazás azzal tett szert gyors népszerűségére, hogy egyfajta anti-közösségi média szerepben tetszeleg, például nincsenek filterek és szerkesztési lehetőség sincs. Az alkalmazásban az is különleges, hogy csak naponta egyszer lehet fotót feltölteni.

A Mathias Corvinus Collegium (MCC) égisze alatt működő Ifjúságkutató Intézet szerint utóbbi időszakban egyre markánsabban befolyásolják a fiatalok életét a közösségi oldalak. Ebben is kiemelkedik az Instagram, ahol mások, sok esetben nem valódi profilját önkéntelenül is a sajátunkhoz hasonlítjuk.

A kutatásban rámutattak: jellemzően nincsenek nemi különbségek a közösségi oldalak használatát tekintve.

A fiatalabbak minden vizsgált közösségi oldalt nagyobb arányban vesznek igénybe, kivéve a LinkedIn-t, amely a szakmai kapcsolatépítések támogatásával főként az üzleti világban népszerű.

A korcsoportok közösségi média használata a kapott adatok alapján két esetben tér el markánsabban - hívták fel a figyelmet.

A TikTok-ot a 15-19 évesek több, mint négyötöde (82 százalék) használja, a 20-24 évesek (74 százalék) és a 25-29 évesek (70 százalék) ennél kisebb arányban. A Snapchat-et a 15-19 évesek közül 43 százalék, míg a 25-29 éveseknek már csupán 28 százaléka használja.

Címkék: bereal, Facebook, tiktok

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 09. 13:28, csütörtök | Belföld

Gulyás Gergely: Magyarország érdeke, hogy minél több kínai beruházás érkezzen

Magyarország érdeke, hogy minél több kínai beruházás érkezzen az országba - jelentette ki a Miniszterelnökséget vezető miniszter a csütörtöki Kormányinfón, Budapesten.

2024. Május 09. 09:39, csütörtök | Belföld

Orbán Viktor fogadta az állami látogatásra Magyarországra érkező kínai államfőt

Orbán Viktor miniszterelnök és felesége, Lévai Anikó szerda este a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren fogadta Hszi Csin-pinget, a Kínai Népköztársaság elnökét és házastársát

2024. Május 08. 15:10, szerda | Belföld

Szijjártó Péter: a Jaguar kulcsszerepet szán a budapesti fejlesztőközpontjának

A Jaguar kulcsszerepet szán a budapesti fejlesztőközpontjának a következő évek globális fejlesztési stratégiájában - írta a külgazdasági és külügyminiszter szerdán a Facebook-oldalán.

2024. Május 08. 10:19, szerda | Belföld

Szijjártó Péter: egyre több magyar vállalat lép be a kínai piacra

Egyre több magyar vállalat lép be a kínai piacra, egyre több magyar vállalat kereskedik kínai partnerekkel, nő a turisztikai forgalom és egyre több hallgatót fogadnak kölcsönösen egyetemeink